UN SANT JORDI CREATIU I ESPORTIU

Llibres i roses són les dues imatges que ens vénen al cap quan pensem en el Dia de Sant Jordi. Així que per celebrar aquesta festa tan nostra, les professores del Departament de Llengües d’ESO i Batxillerat van organitzar dos tallers d’artesania oberts a tots els alumnes de 1r a 4t d’ESO: Enquadernació i cosit japonès d’una llibreta i Roses fetes amb la tècnica de ganxet o crochet. La idea era precisament crear els dos elements més simbòlics d’aquesta Diada, les roses i els llibres, a partir de tècniques artístiques artesanes. La resposta de l’alumnat a aquesta primera edició de tallers de Sant Jordi va ser força bona, ja que hi van participar un total de 25 alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO. Professores i estudiants, durant bona part del matí i la tarda, van “barallar-se” amb llanes, ganxets, papers i cartrons i en acabar la jornada van fer-ne una valoració molt positiva. Les professores han destacat sobretot l’esperit de col·laboració entre les alumnes d’edats diverses i l’oportunitat que han tingut elles mateixes de relacionar-se amb les estudiants en un context diferent del que és el dia a dia de les aules. Esperem que aquests tipus d’iniciatives tinguin continuïtat i que hagin servit també perquè algunes de les assistents als tallers agafin el gust per la creació artesana i les manualitats.

D’Altra banda, els alumnes més grans de Batxillerat i de segon cicle de l’ESO,  i també alguns professors,  vam participar en unes competicions esportives de voleibol, bàsquet i futbol durant el segon mòdul del dematí, deixant les finals a disputar a la tarda al pavelló. Agraïm la resposta participativa i el comportament de jugadors i espectadors en una diad que també va ser esportiva.

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

Cristina Sanchez i Roger Mauri

Esta entrada fue publicada en Educació física, Festes i costums, Llengua A y etiquetada , . Guarda el enlace permanente.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *